Livet

Hejsan hej! Lördagkväll och jag sitter som vanligt framför datorn, tvn står på i bakgrunden. Med "som vanligt" menar jag att det brukar se ut så på kvällarna den vecka jag har Alvin. Jag vet att alldeles för mycket tid går åt till denna fyrkantiga beroendeframkallande maskin, men det är som trevligt.

Jag mår rätt bra nu! Men jag vet ju själv att mitt humör och mitt "mående" går upp och ner som värsta berg-o-dalbanan...Men som Petter sjunger "det går bra nu"...Jag har börjat reflektera på vad som är värt och inte. Vad man ska prioritera i livet, för att må bra. Det första jag har bestämt mig för är att tänka mer på vad jag har, inte på det jag INTE har. Jag menar what´s the point! Att gå omkring och deppa över sånt man inte har! Då missar man ju livets godbitar.. Nä nu blir det andra bullar. Och jag MÅR bättre av att sluta grina över spilld mjölk. Livet går vidare och jag med det. Är upp till mig vad jag vill fylla mina livs dagar med för något. Alvin, vänner, träning, bra filmer, göra fint hemma...Man behööööver ingen karl för detta! Jo ni förstår säkert..att det jag gått och saknat är en man. Men det är svårt att finna. Någon som passar som en pusselbit i mitt kompliserade hjärta. Tror inte jag kan släppa in någon på allvar förrän jag är helt okej med att leva själv. Låter kanske konstigt, men jag tror det är ren fakta.

På tors nästa vecka åker jag iaf till Sthlm, och jag hoppas o tror att det kommer att göra GOTT! Miljöombyte är aldrig fel. Mitt enda mål är att ha det skönt och roligt. Är väl inte så höga krav :-)

Näe nu ska jag spela lite scrabble..damn! Tror jag blivit lite halv-besatt av spelet!

Ha en supermysig lördagskväll!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0