Hårda bud

Igår eftermiddag var det städning som gällde. Alvin hjälpte glatt mamma att torka lister, och var såå duktig. Sen var det dammsugning på agendan och Alvin satt snällt i soffan och väntade på att mamma skulle komma och dammsuga hans fingrar (fråga inte..han tycker iaf att det är skitroligt). Höll på med köksgolvet när jag hör en duns, inte ovanligt ljud hemma hos Johansson/Kriström. Tittar in i vardagsrummet men Alvin sitter snällt på golvet. Gick bra tänkte jag. Två sekunder efteråt kommer skatten gråtandes in i köket med handen på ögat. HAN HADE ETT JACK UNDER ÖGONBRYNET, och blod strömmade nerför ansiktet. Jag behöll lugnet och gav honom snabbt papper dränkt i kallt vatten som han fick hålla mot såret, medan jag gjorde välling och bytte blöja (självklart tröstade jag honom först). Sen snabbt iväg till bilen. Hårdingen har redan slutat gråta...vilken tuffing. Somnade i väntrummet ätandes vällingen. Sen limmade doktorn ihop såret. Då kom lite fler tårar men det gick jättebra. Vi fick ju se ambulandhelikoptern landa när vi kom ut från akuten så det blev det stora samtalsämnet i bilen på väg hem. Med sig fick han en glittrig groda och en söt liten ring med turkos sten :-)

Idag kom Proffice-Elin på besök på Gargnäs Produktion Link (där jag jobbar på eftermiddagarna) Vi hade möte tillsammans med ekonomichef Christian. Fick goooda betyg och fick vara lite stolt. Kändes lite som när läraren kom förbi på praktikplatsen i högstadiet! Men nu börjar det hända saker och jag längtar tills det blir klart...Inget är ännu officiellt så jag väntar med att skriva vad det gäller.

Efter en 9 timmars lång arbetsdag utan lunchrast tänker jag nu surfa lite på datorn innan jag fortsätter att dammsuga och torka golven...Ha en bra kväll! Tjipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0