Alla är vi olika

har funderat mycket igår och idag...Igår var det efter filmen jag såg på kvällen...det här med technology. Msn, mms, sms, myspace, facebook, blogg, apan m.m m.m....Vad LITE man pratar med folk IRL nu för tiden! Man går inte ens på krogen för att få en dejt längre, nä de erbjudanden får man via msn eller facebook. Visst, vi lever på 2000-talet, men betyder det att man måste sluta ringa eller träffas? Är det någon fler som upplevt denna förändring eller är det jag som vaknat upp och insett att teknologin ibland tar över?! Nåt att fundera på...ta en kaffe IRL istället för att msna, eller slå en pling istället för att skriva ett inlägg på fejjan. Om du undrar vad jag gör borde du ringa istället för att kolla min blogg (du kan ju såklart ÄVEN titta till bloggen ;-))

Sen har jag funderat på alla missförstånd som uppstår via alla dessa förkortningar (msn m.m) och forum (fejjan m.m) De flesta tar för givet att man kollar mobilen eller Facebook så fort dom skrivit. Och har man skrivit något leder detta ofta till missförstånd dessutom. Som t ex att folk tycker man verkar för kärleksfull, eller för dryg e.t.c e.t.c

Nä nu slår jag ett slag för att ALLA börjar använda telefonen eller träffas på en fika istället! (alla utom jag.. för jag är beroende...) hahahahaha! Nä men nåt att tänka på i alla fall. I morgon smäller det! Hoppas på ett avslutat och ett påbörjat kapitel i mitt liv.

So long!

"I´m tired of using technology" (50 Cent, Milow, Jenny)

Kommentarer
Postat av: stefacho´liten

Håller mé. har nog alltid varit en förespråkare för den gamla traditionella, prata personligen med folk, varianten. Spec när d gäller "erbjudanden", inte för att jag får så många teknologiskt, men får defenitivt inga "live". Och om jag får vara lite ärlig nu j-lo. När jag läser din blogg så får jag bara en känsla av att du behöver muntras upp lite, en kram, eller nÅNting.. Vart tog den där söta lilla,-glada-fantasi-rika, jenny, -jag lärde känna-,vägen?(försökte lite snyggt klämma in JustD där;)haha) Men som du oxå nämnde, blir mycke missförstånd så, jag kan ju ha heelt fel:)

2009-09-27 @ 10:41:28
URL: http://stefansbibel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0